Ticker

12/recent/ticker-posts

Από πού πήραν το όνομά τους διάσημα παιχνίδια

Τι είναι παιχνίδι:

Παιχνίδιπαιγνίδιο ή παίγνιο αποκαλείται η δομημένη δραστηριότητα που διεξάγεται με σκοπό την ψυχαγωγία ή ασκείται σαν εκπαιδευτικό εργαλείο. Τα παιχνίδια υπάρχουν σε διάφορες μορφές: επιτραπέζια, ηλεκτρονική, άυλη, υλική κ.ά.

Ετυμολογία της λέξης παιχνίδι:παιχνίδι < (κληρονομημένομεσαιωνική ελληνική παιγνίδι < παιγνίδιον < αρχαία ελληνική παίγνιον < παίζω < παῖς < πρωτοελληνική *pā́wits < πρωτοϊνδοευρωπαϊκή *péh₂wids < *peh₂u-,η οποία σημαίνει μικρό.Αρα στην αρχαιότητα με  το παιχνίδι  ασχολούνταν μόνο τα μικρά παιδιά

www.panetymon.gr

Κύριοι παράγοντες του παιχνιδιού είναι οι κανόνες, τα επιτεύγματα, η πρόκληση και η αλληλεπίδραση. Τα παιχνίδια, γενικά, υποβάλλουν τον παίκτη σε μια ψυχική ή σωματική διέγερση, ή πολλές φορές και τα δύο. Πολλά παιχνίδια βοηθάνε στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων, μπορεί να έχουν τη μορφή άσκησης ή να έχουν εκπαιδευτικό, προσομοιωτικό ή ψυχολογικό χαρακτήρα. Σύμφωνα με τον Κρις Κρόφορντ, σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών, δραστηριότητες όπως το παζλ και η πασιέντζα ανήκουν περισσότερο στην κατηγορία των γρίφων και όχι των παιχνιδιών, επειδή ένα παιχνίδι προϋποθέτει αλληλεπίδραση με έναν τουλάχιστον "ενεργό παράγοντα" (παίκτη ή υπολογιστή).
Τα παιχνίδια μαρτυρούνται από το 2600 π.Χ. Είναι παγκόσμιο μέρος της ανθρώπινης εμπειρίας και παρατηρούνται σε όλους τους πολιτισμούς. Το Βασιλικό Παιχνίδι του Ουρ (Royal Game of Ur), το Senet και το Mancala είναι κάποια από τα αρχαιότερα παιχνίδια του κόσμου.

Ας γνωρίσουμε από που πήραν το ονομά τους τα πιο γνωστά παιχνίδια  παγκοσμίως:

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΧΑΡΤΙΑ

ΡΑΜΙ

Το Ραμί περιλαμβάνει μία ολόκληρη κατηγορία παιχνιδιών τράπουλας που ενώ τα διέπουν κάποιοι βασικοί κανόνες, η εκάστοτε παραλλαγή του διαφέρει σε διάφορες ουσιαστικές λεπτομέρειες.

Στα βασικά του χαρακτηριστικά βλέπουμε ότι χρησιμοποιείται μόνο μία τράπουλα 52 φύλλων και ότι στο παιχνίδι μπορούν να συμμετάσχουν από 2 έως και 6 άτομα.

 Επίσης ανάλογα με τη ποσότητα των παικτών που παίρνουν μέρος σε κάθε παρτίδα μοιράζονται τα ανάλογα φύλλα σε κάθε παίκτη. Πιο συγκεκριμένα για 2 παίκτες μοιράζονται από 10 φύλλα, για 3 ή 4 παίκτες από 7 φύλλα και για 5 ή 6 παίκτες από 6 φύλλα.

Επίσης σε κάθε χέρι πρέπει να επιλέγει η «μάνα», όπου ο κάθε παίκτης σηκώνει ένα κλειστό φύλλο της τράπουλας  και αυτός που θα έχει στην κατοχή του το μεγαλύτερο σε αξία θα πάρει αυτή τη θέση. Η φορά του παιχνιδιού είναι δεξιόστροφη.Ετυμολογία:ραμί < (λόγιο δάνειογαλλική rami (μπουκέτα-ομάδες) < (ίσωςαγγλική rummy < rum +‎ -yός του παιχνιδιού Ραμί

Ο σκοΚΟΥΜ ΚΑΝΤο Κουμ Καν είναι παιχνίδι που παίζεται με τράπουλα. Προέρχεται, όπως πολλά χαρτοπαίγνια από το Ραμί. Ήταν εξαιρετικά δημοφιλές στην Ελλάδα τις δεκαετίες '60 και '70. Παίζεται με όλα τα φύλλα από δύο τουλάχιστον τράπουλες, καθώς και ένα μπαλαντέρ ανά τράπουλα και μπορούν να παίξουν από δύο έως δέκα παίκτες.πός του παιχνιδιού Ραμί είναι ο κάθε παίκτης να απαλλαγεί από τα φύλλα που έΠΟΚΕΡ

Το πόκερ είναι ένα από τα πιο διάσημα παιχνίδια με τράπουλα της εποχής μας με πάρα πολλούς θαυμαστές και παίκτες παγκοσμίως. Μπορούν να παίξουν από 2 έως 10 παίκτες σε ένα τραπέζι, ή απεριόριστος αριθμός παικτών σε τουρνουά με πολλαπλά τραπέζια. Ως όρος το πόκερ δεν εννοείται ένα συγκεκριμένο παιχνίδι αλλά υπάρχουν πολλές παραλλαγές του πόκερ. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές παιχνιδιών, όπως το Omaha, 7 Card Stud, 5 Card Stud, 5 Card Draw, Omaha Hi/Lo, αλλά το πιο δημοφιλές απ' όλα είναι το Texas Hold 'em.

Το ξεκίνημα του πόκερ εξακολουθεί να μην είναι απόλυτα ακριβές ανάμεσα στους ιστορικούς. Υπάρχουνε πολλές θεωρίες για το ξεκίνημα του παιχνιδιού με άλλους να αναφέρονται στη Γερμανία και το παιχνίδι Pochspiel ενώ άλλοι να μιλούν για το γαλλικό παιχνίδι Ροque και Brelan. Όλα αυτά τα παιχνίδια δεν είχαν σχέση με τα σημερινά παιχνίδια αλλά λέγεται ότι πάνω σε αυτά βασίστηκαν τα σύγχρονα παιχνίδια πόκερ. Η προφορά των ονομάτων των συγκεκριμένων παιχνιδιών δείχνει ότι είναι πιθανόν να προέκυψε το όνομα από αυτά τα παιχνίδια. (Pochspiel –Ποκσπίλ, Poque-Πόκα .

Ετυμολογία:Όλα πιθανώς προέρχονται από το πρωτο-γερμανικό *puk- (πηγή και του μεσαίου ολλανδικού poke, διαλεκτικά γερμανικά Pfoch), από τη ρίζα PIE *beu-, μια μιμητική ρίζα που σχετίζεται με λέξεις για το "φουσκώνω"



ΚΟΛΤΣΙΝΑ


Πρόκειται για ένα ιστορικό παιχνίδι που εδώ και πολλές δεκαετίες έπαιζαν συχνά οι γιαγιάδες με τα εγγόνια τους. Η διαδικασία του παιχνιδιού είναι αρκετά γρήγορη και οι παίκτες καλούνται να προσθέσουν αριθμούς στα χαρτιά που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι και να μαζέψουν όσο περισσότερους πόντους μπορούν. Χρειάζεται άμεση σκέψη, προνοητικότητα, ενώ όσοι έχουν καλή μνήμη και θυμούνται τα φύλλα που έχουν περάσει, έχουν μεγάλο πλεονέκτημα

Ετυμολογία
κολτσίνα └βενετ┘ concina, με ανομoίωση του -ν σε -λ- και σημαίνει μάγειρας ,ίσως από το ανακάτεμα των φύλλων


ΜΠΙΡΙΜΠΑ

Και η μπιρίμπα έχει τις δικές της προκαταλήψεις, αφού οι περισσότεροι πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι που απευθύνεται κυρίως στις γυναίκες.  Όσοι όμως μπουν στην διαδικασία να μάθουν τους κανόνες και να δοκιμάσουν τον εαυτό τους σε μία παρτίδα, είναι σίγουρο ότι θα «κολλήσουν». Η πηγή έμπνευσης είναι από ένα πανομοιότυπο παιχνίδι που ήδη από την δεκαετία του 1940 είχε αγαπήσει ο λαός της Ουρουγουάης και ταξίδεψε μέχρι τη χώρα μας. Είναι ένα σχετικά περίπλοκο παιχνίδι που έχει αρκετούς από τους συνδυασμούς που υπάρχουν στο πόκερ, οπότε όποιος έχει εξοικείωση με ένα από τα δύο, δεν θα δυσκολευτεί να μάθει και το άλλο.

Ετυμολογία:[ίσως ιταλ. (βόρ. διάλ.) biribara `ανακατωσούρα, όν. παιχνιδιού΄ ή ιταλ. biribisso `λοταρία΄]

ΤΙΤΣΟΥ

Το τίτσου είναι ο μεγάλος αντίπαλος της αγωνίας σε ότι αφορά τα δημοφιλή παιχνίδια με τράπουλα στις νεαρές ηλικίες. Το τίτσου, που αφορά παραδοσιακό παιχνίδι της Κίνας, συνοδεύεται από μερικές έξτρα κάρτες, που συχνά αντικαθίστανται από επιπλέον τζόκερ ή κάρτες από άλλη τράπουλα. Οι συνδυασμοί του τίτσου είναι σχεδόν ίδιοι με εκείνους του πόκερ και το παιχνίδι παίζετε κατά κόρον με δύο ομάδες των δύο παικτών που παίζουν αντίπαλες, με σκοπό να φύγουν οι κάρτες από τα χέρια τους το συντομότερο δυνατόν. Πρόκειται για παιχνίδι που το χαρακτηρίζουν οι ανατροπές και η ένταση, ενώ σε ότι αφορά τα τουρνουά, είναι δεύτερο στη δημοτικότητα μετά από εκείνα του πόκερ, που φυσικά κρατάει τα πρωτεία.Το Τίτσου (αγγλικά: Tichu, κινέζικα: 地主) είναι χαρτοπαίγνιο που δημιουργήθηκε το 1991 από τον Urs Hostettler και εκδίδεται από την γερμανική εταιρία Fata Morgana. Το παιχνίδι παίζεται πολλά χρόνια σε διάφορες παραλλαγές στην Κίνα. Είναι ένας συνδυασμός από κουμ-καν, πόκερ και μπριτζ. Παίζεται σε διάφορες παραλλαγές, με διαφορετικά ονόματα, ωστόσο αυτή που έχει επικρατήσει στην Ελλάδα είναι το Τίτσου με 4 παίκτες.

Παίζεται πάντα με δύο ομάδες, και στόχος είναι η κάθε ομάδα να μαζέψει περισσότερους πόντους παίζοντας στρατηγικά. Το πιο συνηθισμένο όριο που πρέπει να φτάσει μια ομάδα για να κερδίσει το παιχνίδι, είναι οι 1000 ή οι 500 πόντοι.

Ετυμολογία: Αποτελείται από τον χαρακτήρα  地 που σημαίνει γη και το ιδεόγραμμα 主 που σημαίνει πλήθος ,και τα δύο μαζί δίνουν την έννοια σπιτονυκοκύρης



ΜΠΡΙΤΖ

Το μπριτζ (αγγλικά: bridge) είναι ομαδικό πνευματικό παιχνίδι που παίζεται με τράπουλα 52 φύλλων. Παίζεται από τέσσερις παίκτες σε δύο ανταγωνιστικά ζεύγη, με τους παίκτες γύρω από ένα τραπέζι (Β=Βορράς, Α=Ανατολή, Ν=Νότος, Δ=Δύση), με κάθε ζεύγος συνεργαζόμενων παικτών να κάθονται αντικριστά (Α-Δ, Β-Ν).

Ετυμολογία:Κατά μια θεωρία το όνομα μπριτζ έχει τις ρίζες του στο όνομα ενός παλαιότερου παιχνιδιού. Το μπριτζ προήλθε από το ουίστ με τη δημιουργία του biritch (ή ρωσικού ουίστ) τον 19ο αιώνα και εξελίχθηκε στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα για να αποτελέσει το παρόν παιχνίδι. Η ίδια η λέξη biritch είναι μια μεταφορά της ρωσικής λέξης Бирюч, μια χρήση από έναν διπλωματικό γραμματέα ή εκφωνητή (στην πραγματεία του Ντάλτον). Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η ρωσική προέλευση του παιχνιδιού είναι μια πλάνη.

Μια άλλη θεωρία υποστηρίζει ότι οι Βρετανοί στρατιώτες επινόησαν το παιχνίδι μπριτζ ενώ υπηρετούσαν στον Κριμαϊκό Πόλεμο. Το παιχνίδι πήρε το όνομά του από τη Γέφυρα του Γαλατά (αγγλικά: Galata Bridge), μια γέφυρα που καλύπτει το Χρυσό Κέρας και συνδέει τα παλιά και νέα μέρη της ευρωπαϊκής Κωνσταντινούπολης, την οποία διασχίζουν καθημερινά για να πάνε σε καφετέρια για να παίξουν χαρτιά.


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΖΑΡΙΑ

ΖΑΡΙΑ

Το τυχερό παιγνίδι κύβος ή κύβοι και σήμερα αποκαλούμενο ζάρια ήταν γνωστό από τους αρχαιότατους χρόνους στον ελλαδικό χώρο που παίζονταν κυρίως από άνδρες, σε αντίθεση με τους αστραγάλους που θεωρούνταν τεχνικό παιχνίδι και παιζόταν προτιμώμενο από γυναίκες και παιδιά. Το ζάρι σήμερα χρησιμοποιείται σε εκατοντάδες τύπους παιχνιδιών ως ο παράγοντας τύχης.

Εφευρέτης των "κύβων" θεωρείται ο Βασιλιάς της Εύβοιας Παλαμήδης που κατά την πολιορκία της Τροίας το δίδαξε στους συμμάχους Έλληνες και που πρόσφερε, όπως αναφέρει ο Όμηρος, κύβους στο ναό της θεάς Τύχης. Σε μελανόμορφη αγγειογραφία αρχαίου ελληνικού αγγείου παρίστανται "κυβοπαικτούντες" ο Αχιλλέας και ο Αίας ενώ επιγραφή σ΄ αυτό αναφέρει και τα κέρδη των παικτών: "τέσσερα Αχιλέος, τρία Αίαντος". Στους Δελφούς υπήρχε επίσης εικόνα που είχε δημιουργήσει ο Πολύγνωτος η οποία παρίστανε άνδρες να παίζουν κύβους. Το παιχνίδι των κύβων φαίνεται όμως πως το γνώριζαν και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι και οι Ινδοί.

Στην ιστορία του αρχαίου ελλαδικού χώρου και ιδιαίτερα στην αρχαία Αθήνα το παιχνίδι των κύβων ήταν πολύ διαδεδομένο όπου από τότε πολλοί μανιώδεις παίκτες είχαν καταστραφεί οικονομικά. Το παιχνίδι αυτό παιζόταν κυρίως στα συμπόσια, αλλά υπήρχαν στην τότε Αθήνα καθώς και σε άλλα μέρη του ελλαδικού χώρου δημόσια κέντρα τα καλούμενα "Κυβεία" ή Σκιραφεία, (θεωρούνται οι πρόδρομοι των σημερινών καζίνο), και που το όνομά τους οφείλονταν από τον ναό της Σκιράδος Αθηνάς στον οποίο και σύχναζαν οι θιασώτες του παιγνιδιού.

Το κυβικό σχήμα των ζαριών διατηρήθηκε αναλλοίωτο μέχρι σήμερα που ονομάζονται "ζάρια". Η κάθε πλευρά έφερε και μια αξία από του αριθμού 1 μέχρι και 6 που παριστάνονταν με σημεία, ή κάποιο τύπο περιβαλλόμενα από κύκλο μονό ή διπλό, και υπόψη, κατά τρόπο ώστε το άθροισμα των σημείων των απέναντι κατά ζεύγη εδρών, του κάθε κύβου, να είναι πάντα 7, δηλαδή το 1 με απέναντι το 6, το 2 με το 5 και το 3 με το 4.

Το παίγνιο αυτό παιζόταν με ρίψη δύο ή τριών κύβων σε τραπέζι από κωνικό κεράτιο ή ποτήρι με πλατιά βάση καλούμενο πύργος ή φορμίσκος ή κήθιον ή διάσειστον, επειδή σ΄ αυτό σείονταν οι κύβοι που έπρεπε ν΄ ακούγονται γι' αποφυγή δόλου. Κέρδιζε, αυτός που έφερνε τους μεγαλύτερους αριθμούς στη ριξιά, λεγόμενη "πλειστοβολίνδα". Η καλύτερη βολή , η "ευολώτατη", ονομαζόταν "Αφροδίτη" και ήταν οι τρεις εξάδες ή εξάρες όπως λέγονται σήμερα, η δε χειρότερη ήταν η αριθμητικά μικρότερη που ήταν οι τρεις μονάδες που τότε ονομαζόταν "κύων" (σκύλος) και σήμερα λέγονται "άσσοι".

Ετυμολογία:ζάρι < (κληρονομημένομεσαιωνική ελληνική ζάρι(ν) < ἀζάριν / ἀζάριον < αραβική زهر (zahr-ο θάνατος), εμπρόθετο az‑zahr (τα ζάρια)- από συμπροφορά με το άρθρο στον πληθυντικό και ανασυλλαβισμό ta azar > tazar > ta zar

ΡΟΥΛΕΤΑ

Η ρουλέτα ή ρολέτα ή ρολίνα είναι ένα τυχερό επιτραπέζιο παιχνίδι, το κυρίαρχο όλων των καζίνο του κόσμου. Η ρουλέτα παίζεται σε ειδικό ομώνυμο ισοσταθμισμένο παραλληλόγραμμο τραπέζι, στη μία κεφαλή του οποίου υφίσταται τυμπανοειδής μηχανισμός εντός του οποίου περιστρέφεται επί καθέτου άξονα ειδικός κοίλος αριθμοτμημένος δίσκος, μέσα στον οποίο κατά την κίνησή του ρίπτεται ειδικό σφαιρίδιο. 

Όσον αφορά το παιχνίδι, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να ποντάρουν διαλέγοντας έναν ή περισσότερους αριθμούς ανάμεσα στο μαύρο ή κόκκινο χρώμα ή αν ο αριθμός που θα βγει από το γύρισμα της ρουλέτας θα είναι μονός ή ζυγός. Για να καθοριστεί ο νικητήριος αριθμός και το αντίστοιχο χρώμα πρέπει ο κρουπιέρης να γυρίσει τον τροχό της ρουλέτας προς μία κατεύθυνση και προς την αντίθετη να ρίξει την μικρή μπάλα ώστε να περιστραφεί στην ειδική αυλάκωση που υπάρχει πριν πέσει μέσα στο τροχό. Η μπάλα έχει τις ίδιες πιθανότητες να καθίσει σε οποιαδήποτε από τις 37 θέσεις που έχει η ευρωπαϊκή/γαλλική ρουλέτα ή τις 38 θέσεις που έχει η αμερικάνικη ρουλέτα.

Ετυμολογία:Το όνομά της οφείλεται στο υποκοριστικό που έδιναν οι Γάλλοι στο μικρό τροχό που είναι και το σήμα κατατεθέν του παιχνιδιού.

 ρουλέτα < (άμεσο δάνειο) γαλλική roulette + κατάληξη θηλυκού -α < rouler +‎ -ette (-έτα) < γαλλική ruele, roele (μικρός τροχός) < μεσαιωνική  λατινική rotulo < λατινική rotula < rota < πρωτοϊνδοευρωπαϊκή *Hret- (κυλώ) 

ΤΑΒΛΙ

Το τάβλι είναι επιτραπέζιο παιχνίδι για δύο παίκτες, παραλλαγή του οποίου είναι το δυτικό τάβλι (backgammon). Κάθε παίκτης κατέχει 15 πούλια, που κινούνται σε ειδικό ταμπλώ σύμφωνα με τα αποτελέσματα δυο ζαριών. Σκοπός του κάθε παίκτη είναι να μαζέψει πρώτος όλα τα πούλια από το ταμπλώ. Ο παίκτης που ολοκληρώνει πρώτος το μάζεμα είναι και ο νικητής.

Το τάβλι είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Ελλάδα και στην Κύπρο και παίζεται από ανθρώπους κάθε ηλικίας και έχει συνδεθεί με τα καφενεία και τις καφετέριες.

Ετυμολογία:Λοιπόν το τάβλι παράγεται από τη λέξη “τάβλα”, από το λατινικό “tabula” που σημαίνει πινακίδα, ξύλινη πλάκα, και βέβαια “τραπέζι για ζάρια”, για παιχνίδια. Ο πρόγονος του ταβλιού είναι πανάρχαιος, από τη Μεσοποταμία, γύρω στα 2500 π. Χ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ

ΣΚΑΚΙ

Το σκάκι είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής, που παίζεται ανάμεσα σε δύο παίχτες. Παίζεται στη «σκακιέρα», ένα διάγραμμα 64 τετραγώνων βαμμένων εναλλάξ με μαύρο και λευκό χρώμα και διατεταγμένων οριζοντίως και καθέτως σε διαστάσεις 8×8. Κάθε παίχτης έχει στη διάθεσή του 16 πεσσούς: έναν βασιλιά, μία βασίλισσα, δύο πύργους, δύο ίππους, δύο αξιωματικούς και οχτώ πιόνια. Κάθε ένας από τους έξι τύπους πεσσών εκτελεί διαφορετικές κινήσεις στην σκακιέρα. Ένας παίχτης παίζει με τους λευκούς πεσσούς και ο άλλος με τους μαύρους. Σκοπός κάθε παίχτη είναι η επίτευξη ματ στον αντίπαλο βασιλιά, ώστε αυτός να μην είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μια επίθεση που δέχεται από τους πεσσούς του αντιπάλου (ο βασιλιάς στο σκάκι δεν αιχμαλωτίζεται, αφού μόλις βρεθεί σε θέση ματ σηματοδοτείται η λήξη του παιχνιδιού). Οι πεσσοί χρησιμοποιούνται για να παράσχουν υποστήριξη σε άλλους πεσσούς του ίδιου χρώματος ή για να επιτεθούν και να αιχμαλωτίσουν πεσσούς του αντιπάλου. Εκτός από την επίτευξη ματ, ένας παίχτης κερδίζει εάν ο αντίπαλός του παραιτηθεί αυτοβούλως («εγκαταλείψει»), καθώς κρίνει πως η ήττα του είναι αναπόφευκτη. Άλλο πιθανό αποτέλεσμα μιας παρτίδας σκακιού είναι η ισοπαλία, η οποία μπορεί να προκύψει με διάφορους τρόπους.

Πιστεύεται πως το σκάκι προήλθε από την Ινδία, πριν τον 7ο αιώνα. Η αξία των πεσσών καθορίστηκε στην Ισπανία τον 15ο αιώνα, ενώ οι κανόνες του παιχνιδιού οριστικοποιήθηκαν τον 19ο αιώνα. Σήμερα, το σκάκι παίζεται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ενώ νέοι τύποι του παιχνιδιού, που διαφέρουν από τον κλασσικό ως προς τους κανόνες ή / και ως προς το είδος της σκακιέρας, έχουν επίσης καταστεί σημαντικά δημοφιλείς.

Ετυμολογία:Η αρχική λέξη για το "σκάκι" είναι η σανσκριτική chaturanga "τέσσερα μέλη ενός στρατού" - ελέφαντες, άλογα, άρματα, πεζοί. Αυτό διατηρείται στα ισπανικά ajedrez, από το αραβικό (al) shat-ranj, μεταφέρεται στα ιταλικά  ως  gioco di scacchi και μεταφέρθηκε στα ελληνικά ως σκάκι.

Η λέξη Σαχ  που δηλώνει μια κίνηση που απειλεί το πιόνι του βασιλιά έχει και αυτή περσική προέλευση  και σημαίνει  απλά βασιλιάς.

ΔΙΑΣΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΠΑΚΜΑΝ-PACMAN

Το Pac-Man (ιαπωνικά: パックマン, Χέπμπορν: Pakkuman) είναι βιντεοπαιχνίδι arcade της Namco. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία στις 22 Μαΐου του 1980 με το όνομα "Puck-Man". Το όνομα αυτό προέρχεται από την ιαπωνική λέξη "πάκου", η οποία στα ιαπωνικά συμβολίζει το θόρυβο που κάνει κανείς ανοιγοκλείνοντας το στόμα του. Το παιχνίδι δημιουργήθηκε από τον σχεδιαστή Τόρου Ιβατάνι. Εγκρίθηκε για διανομή στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Midway και κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1980 με το όνομα Pac-Man, επειδή η επιγραφή "Puck-Man" με ευκολία μπορούσε να μετατραπεί σε υβριστική με απλή αντικατάσταση του γράμματος P σε F. Σαν παιχνίδι όμως ήταν το ίδιο όπως η ιαπωνική έκδοση με μόνη διαφορά ότι τα φαντάσματα δεν λέγονταν άλλο Akabei, Pinky, Aosuke και Guzuta, αλλά Blinky, Pinky, Inky και Clyde.

Στις 3 Ιουλίου 1999 ο Μπίλι Μίτσελ πέτυχε ιστορικό ρεκόρ: οδήγησε τον Pac-Man μέσα από όλους τους 256 λαβύρινθους (σταματώντας σε αυτόν του 256 λόγω kill-screen) με το μέγιστο δυνατό σκορ, δίχως να χάσει ούτε μια ζωή. Μάζεψε όλα τα μπόνους και έφαγε όλα τα μπλε φαντάσματα. Το μέγιστο δυνατό σκορ είναι 3.333.360 και λέγεται «τέλειο αποτέλεσμα» («perfect game»).

TETRIS-ΤΕΤΡΙΣ

To Tetris (ρωσικά: Те́трис, προφορά: ˈtɛtrʲɪs) είναι βιντεοπαιχνίδι παζλ αντιστοιχίσεως πλακιδίων, το οποίο αρχικά αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε από τον Ρώσο σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών Αλεξέι Παζίτνωφ. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 6 Ιουνίου του 1984, ενώ ο Παζίτνωφ εργαζόταν στο Κέντρο Υπολογιστικής Ντορόντνιτσιν της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, στη Μόσχα.

Ετυμολογία:Η ονομασία του παιχνιδιού προήλθε από το ελληνικό πρόθημα «τέτρα», που σημαίνει τέσσερα, καθώς κι από την αντισφαίριση, αγαπημένο άθλημα του Παζίτνωφ.

Το Τέτρις έγινε το πρώτο βιντεοπαιχνίδι της ΕΣΣΔ που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, όπου διανεμήθηκε από την Spectrum HoloByte για το Commodore 64 και τους υπολογιστές IBM. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί κλασικά σχήματα παζλ, τα οποία χρησιμοποιούνται από το 1907, τα οποία τα ονόμασε Πολυόμινα ο γνωστός μαθηματικός Σόλομον Γ. Γκόλομπ. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ορθό και συμμετρικό κτίσιμο αυτών των σχημάτων. Σε περίπτωση σωστών τοποθετήσεων εξαφανίζεται όγκος αυτών και δημιουργείται περαιτέρω χώρος για κτίσιμο, ενώ σε αντίθετη περίπτωση ο τοίχος ξεπερνά τα όρια και τελειώνει το παιχνίδι.

ΠΟΚΕΜΟΝ

Τo Pokémon (ιαπωνικά: ポケットモンスター, Χέπμπορν: Poketto Monsutā) είναι franchise που περιλαμβάνει anime και βιντεοπαιχνίδια. Η σειρά αυτή ξεκίνησε όταν ο Σατόσι Τατζίρι σκέφτηκε την ιδέα να δημιουργήσει ένα παιχνίδι για το Game Boy της Nintendo, όπου "μαγικά" πλάσματα θα μπορούσαν να πιάνονται, να παλεύουν μεταξύ τους, και να ανταλλάσσονται. Το anime Pokémon προβλήθηκε στην Ιαπωνία για πρώτη φορά ένα χρόνο περίπου μετά το βιντεοπαιχνίδι και δεν άργησε πολύ να φτάσει σε πολλές άλλες χώρες, στις οποίες έκανε επίσης μεγάλη επιτυχία. Ολόκληρο το franchise των Pokémon έχει αποφέρει πάνω από 40 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που το καθιστά ένα από τα πιο επιτυχημένα franchises μέσων στην ιστορία.

Από το 1996 μέχρι τον Ιούνιο του 2022, οι πωλήσεις των βιντεοπαιχνιδιών της σειράς Pokémon ήταν περισσότερες από 440 εκατομμύρια κομμάτια

Ετυμολογικά  η ονομασία  προέκυψε από τις λέξεις pocketo+mansuta(  ポケットモンスタ),δηλαδή τέρατα τσέπης


ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ


https://www.etymonline.com/


https://www.wikipedia.org/


https://en.wiktionary.org/


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια