Ticker

12/recent/ticker-posts

Από πού πήραν το όνομά τους τα μοντέλα των αυτοκινήτων

 Ονοματοδοσία μοντέλων αυτοκινήτου

H ονοματοδοσία ενός καινούριου μοντέλου μπορεί να αποτελέσει μια άκρως ενδιαφέρουσα εργασία, αλλά και “πονοκέφαλο” για τον εκάστοτε κατασκευαστή. Στο όνομα πρέπει να αντικατοπτρίζονται εκείνα τα στοιχεία που θα κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει και να εντυπωσιάζει.
Το όνομα ενός μοντέλου είναι το ίδιο, αρκετές φορές και περισσότερο, σημαντικό με το αυτοκίνητο. Μια εύστοχη ονομασία μπορεί να απογειώσει την εμπορική πορεία, ενώ με την ίδια ευκολία μια άτοπη μπορεί να τη χαντακώσει. Τα «βαφτίσια» ενός τετράτροχου είναι ακόμα πιο σημαντικά όταν δεν έχει ιδιαίτερη παράδοση πίσω του. 
Δεν είναι όμως καθόλου απλό να βρίσκεις νονούς και ονόματα για νέα μοντέλα. Κάποιοι το αποφεύγουν εντελώς και χρησιμοποιούν γράμματα ή/και αριθμούς. Τα Peugeot, για παράδειγμα, εδώ και πάνω από 60 χρόνια συνοδεύονται από τριψήφιους αριθμούς μ’ ένα μηδενικό στη μέση –έστω κι αν το ένα μηδενικό γίνεται πού και πού δυο και το τελικό ψηφίο είναι πλέον μόνο 8–, για δεκαετίες η Mercedes-Benz προλογίζει τις Κλάσεις της με γράμματα, η BMW ονοματίζει τις Σειρές της με αριθμούς –εντάξει, και με γράμματα– ενώ κάθε Lotus πάντα άρχιζε από Ε. 

Η κάθε μάρκα αυτοκινήτου βρίσκει ονόματα  για τα μοντέλα  της εμπνευσμένα  από:

  • τα ελληνικά γράμματα πχ,Δέλτα,Ύψιλον,Μπέτα
  • ονόματα  φυλών  πχ.Τουαρέγκ
  • ονόματα γυναικών πχ.Julia,clio,thalia,Elise
  • ονόματα ζώων πχ. Λεόν,
  • ονόματα  περιοχών πχ.Αλμέρα,Ίμπιζα κτλ
  • λέξεις με μηνύματα για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου πχ.kadett,escort




ALFA ROMEO

MITO

Το μοντέλο πήρε την όνομά του από τον λεκτικό συνδυασμό των πόλεων Μιλάνο και Τορίνο / MiTo, καθώς σχεδιάστηκε στην πρώτη και κατασκευαζόταν στη δεύτερη. Επίσης, η λέξη «mito» στα ιταλικά σημαίνει «μύθος».

AUDI

To Audi TT δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αποτελώντας μια από τις μακροβιότερες και πλέον επιτυχημένες προτάσεις στην ολιγομελή κατηγορία των καθαρόαιμων coupe. Αυτό που ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό είναι το πώς προέκυψε το σπαρτιατικής λογικής όνομά του.

Για τους παλαιότερους, βέβαια, το «TT» δεν αποτελεί άγνωστη «λέξη», καθώς τόσο η DKW όσο και η NSU, δύο φίρμες από τις οποίες προήλθε η Audi, είχαν χρησιμοποιήσει το ίδιο αρκτικόλεξο.

Το TT προκύπτει από το Tourist Trophy και παραπέμπει στον αγώνα μοτοσικλετών ο οποίος πραγματοποιείται από το 1907 μέχρι και σήμερα στο φημισμένο Isle of Man.

BUGATTI

CHIRON

Το μοντέλο ονομάστηκε Bugatti Chiron (γαλλικά: Σιρόν, αγγλικά: Τσιρόν) προς τιμήν του Louis Alexandre Chiron (1899 - 1979), ο οποίος ήταν εργοστασιακός οδηγός της Bugatti κατά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Μάλιστα σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Bugatti (Μπουγκάττι) που είχε γίνει σχετικά με την επιλογή του ονόματος, ήταν ο καλύτερος οδηγός αγώνων παγκόσμια στην εποχή του, και το όνομά του έχει συνδεθεί με την ιστορία της Bugatti όσο κανενός άλλου οδηγού αγώνων.[3][4] Επιπρόσθετα, η επιλογή αυτή επανέφερε την ονομασία του αρχικού πρωτότυπου Bugatti 18/3 Chiron του 1999, πάνω στο οποίο βασίστηκε η Bugatti Veyron.

VEYRON

Το μοντέλο ονομάστηκε Veyron EB 16.4 προς τιμήν του Πιέρ Βεϊρόν (Pierre Veyron), ο οποίος ήταν μηχανικός εξέλιξης και οδηγός δοκιμών των αυτοκινήτων της Bugatti, καθώς και οδηγός αγώνων για την εταιρεία, το διάστημα 1933 έως 1953. Στο αποκορύφωμα της καριέρας του, είχε κερδίσει το ράλλυ 24 Ώρες Le Mans (Λε Μαν) του 1939, οδηγώντας μια Bugatti, με συνοδηγό τον Jean-Pierre Wimille.[5] Το ακρωνύμιο EB σημαίνει τα αρχικά του Έττορε Μπουγκάτι, ιδρυτή της Bugatti, ενώ ο κωδικός 16.4 υποδηλώνει τον 16-κύλινδρο κινητήρα W16 και το τετραπλό turbo.

CADILLAC

ESCALADE

Η Cadillac Escalade είναι ένα μεγάλο πολυτελές SUV αυτοκίνητο, που κατασκευάζεται από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Cadillac από τον Αύγουστο του 1998. Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 5 γενιές του μοντέλου, με την τέταρτη γενιά της να διατίθεται από τον Απρίλιο του 2014. Η πέμπτη γενιά της, παρουσιάστηκε επίσημα στις 4 Φεβρουαρίου 2020 και κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ μέσα στο καλοκαίρι του 2020.

Η ονομασία Escalade (Έσκαλεηντ) σημαίνει αναρρίχηση (με σκάλες) σε τείχος και επελέγη με σκοπό να τονίσει τις αναρριχητικές του ικανότητες στα δύσκολα εδάφη.

CITROEN

2CV

Το θρυλικό Citroen 2CV πήρε το όνομά του από τη φορολογητέα ισχύ του κινητήρα με το οποίο εφοδιάστηκε στις απαρχές της καριέρας. Έτσι, λοιπόν, από τους μόλις δύο φορολογήσιμους ίππους ενός αερόψυκτου κινητήρα 335 κ.εκ. ολόκληρος ο αυτοκινητικός πλανήτης απέκτησε το 2CV, η ισχύς του οποίο μεταγενέστερα αυξήθηκε χωρίς ωστόσο να αλλάξει φυσικά η ονομασία του.

DS

Οι Γάλλοι της Citroen ξόδεψαν περισσότερη φαιά ουσία ώστε να βρουν ένα ταιριαστό όνομα την κορυφαία εκείνη την εποχή πρόταση στην γκάμα τους. Επενδύοντας, λοιπόν, στις… υπερφυσικές δυνατότητές, οι Γάλλοι ονόμασαν τη ναυαρχίδα του DS ή αν προτιμάτε déesse που σημαίνει Θεά.

Η θεότητα της Γαλλίας ωστόσο απέκτησε και ταπεινότερες εκδόσεις, οι οποίες με τη σειρά τους ονομάστηκαν ID εκ του idée, τιμώντας την ιδέα που οδήγησε στη γέννηση ενός αυτοκινήτου-θρύλου.

DACIA

DUSTER  ο σκονισμένος

FORD

Η Ford, ξεκίνησε την περιπέτειά της με το Model A, μετά ήρθε το Model B και έτσι συνέχισε το πράγμα μέχρι να έρθει η σειρά του περιφημότερου απ’ όλα, του θρυλικού Model T (δεν βγήκαν βέβαια όλα αυτά τα Model στην παραγωγή, καθώς πολλά παρέμειναν σε στάδιο πρωτοτύπου, αυτό ήταν ωστόσο το μοτίβο, η χρονική ακολουθία).

PORCHE

Εκτός από τα επίσημα ονόματα μοντέλων, υπάρχουν και διάφορες προσθήκες που περιγράφουν τις πολλές διαφορετικές εκδόσεις μοντέλων. Για τα σύγχρονα μοντέλα αυτές είναι:

Boxster: Το όνομα δημιουργήθηκε το 1993 και προέρχεται τις λέξεις boxer (κινητήρα) και roadster.

Carrera: Προέρχεται από το Carrera Panamericana, έναν αγώνα αντοχής στον οποίο η Porsche σημείωσε μεγάλες επιτυχίες με την 550 Spyder. Αρχικά, «Carrera» ήταν το όνομα του κινητήρα τεσσάρων εκκεντροφόρων της Type 547. Αργότερα η Porsche χρησιμοποίησε αυτό το διακριτικό στις πιο ισχυρές εκδόσεις κινητήρων, όπως η 356 A 1500 GS Carreraκαι η 911 Carrera RS 2.7. Ωστόσο, η Carrera έχει σχεδόν καθιερωθεί ως συνώνυμο της σειράς 911.

E-Hybrid: Εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα μοντέλα E-Hybrid διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα που παρέχει περισσότερη ισχύ με λιγότερες εκπομπές ρύπων.

Executive: Τα μοντέλα Executive της γκάμας Panamera έχουν μακρύτερο αμάξωμα.

GTS: Σημαίνει Gran Turismo Sport και αρχικά το όνομα ανήκε σε μια αγωνιστική κατηγορία. Η 904 Carrera GTS πήρε αυτή την προσθήκη στην ονομασία της το 1963. Το 1991, η 928 GTS αναβίωσε την παράδοση. Σήμερα η προσθήκη του GTS χαρακτηρίζει τα πολύ σπορ και αποκλειστικά μοντέλα μιας σειράς της Porsche.

RS: RennSport, ή «racing sport» είναι ένα μοντέλο δρόμου που έχει προκύψει από ένα αγωνιστικό, αλλά η ονομασία χρησιμοποιείται και για ιδιαίτερα σπορ μοντέλα, όπως η 911 RS America.

RSR: Από το «RennSport Rennwagen», είναι μια αμιγώς αγωνιστική έκδοση και δεν προορίζεται για το δρόμο.

S: Σημαίνει «Super» ή «Sport» και είναι μια έκδοση με πιο ισχυρό κινητήρα. Συνήθως αποκαλύπτει ότι ο κινητήρας έχει βελτιώσεις σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο.

Spyder: Το όνομα «Spyder» χρησιμοποιείται σε σπορ αυτοκίνητα με κινητήρα στο κέντρο και ανοιχτή οροφή.

Targa: Προέρχεται από τον θρυλικό αγώνα Targa Florio στη Σικελία. Η 911 Targa είναι μια έκδοση της 911 με ανοιχτή οροφή, που ξεχωρίζει από τo χαρακτηριστικό Roll Bar και το σταθερό (όχι αναδιπλούμενο), αφαιρούμενο τμήμα της οροφής.

Turbo: Αυτά τα μοντέλα διαθέτουν κινητήρα με υπερσυμπιεστή καυσαερίων, ο οποίος παράγει μεγαλύτερη ισχύ.

Στα παλαιότερα μοντέλα συναντάμε κι άλλες διακριτικές ονομασίες :

CS : Από το «Club Sport». Διαθέσιμη από το 1992, η έκδοση CS της 968 είχε ίδιο κινητήρα, αλλά σπορ τροποποιήσεις : δεν είχε ηλεκτρικά παράθυρα, πίσω καθίσματα και κλιματισμό. Ήταν λιγότερο άνετη, αλλά σημαντικά ελαφρύτερη και πιο γρήγορη από την κανονική 968.

GT: Σημαίνει Gran Turismo και υποδηλώνει μια πιο σπορ έκδοση του βασικού μοντέλου. Η ονομασία προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1955 με την 356 A 1500 GS Carrera GT, η Porsche επέστρεψε στην ονομασία το 1989 με την 928 GT.

GT-Cup: Είναι μια αγωνιστική έκδοση, κοντά στο μοντέλο παραγωγής αλλά όχι για το δρόμο.

L: Σημαίνει «Luxury», πολυτέλεια. Η τρίτη έκδοση της 911 πήρε αυτή την προσθήκη το 1967.

SC: Το 1964 παρουσιάστηκε η 356 SC (Super C) που σηματοδότησε το τέλος της σειράς. Η  911 SC (Super Carrera) παρουσιάστηκε το 1977 και αρχικά προοριζόταν επίσης να είναι το τελευταίο μοντέλο της 911, ωστόσο η σειρά συνεχίστηκε με την 911 Carrera 3.2.

Speedster : Σε αυτά τα μοντέλα το παρμπρίζ ήταν σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο, γεγονός που έδινε στο αυτοκίνητο μια βελτιωμένη σιλουέτα, αλλά θυσίαζε την άνεση όσον αφορά τον εξοπλισμό.

Τ : Το «T» στην 911 T του 1967 σήμαινε «Touring» και πρακτικά ήταν μια λιγότερο ακριβή έκδοση του μοντέλου με μικρότερο κινητήρα


RENAULT

Alaskan

Xαλαρά ξεκινάμε με το δίδυμο αδερφάκι του Νissan Navara. “Alaskan” εκ της πολιτείας της Αλάσκα των H.Π.Α. Ωραία μέχρι εδώ. Αλλά το όνομα “Αλάσκα” στη διάλεκτο των Αλεούτιων Νήσων, μιας ομάδας νησιών κοντά στη χερσόνησο της Αλάσκα, σημαίνει “μεγάλη γη”.

Avantime

Πιστεύω ότι οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δώσει εκκεντρικά σχέδια, που είτε φαντάζουν πολύ μπροστά από την εποχή τους είτε σε κάνουν να αναρωτιέσαι τι στο καλό πήγε στραβά. Ένα από αυτά τα μοντέλα είναι και το Avantime, η εκδοχή της Renault για τον 21ο αιώνα ενός πολυτελούς MPV που ενσωματώνει στοιχεία shooting brake, coupe και GT. Το όνομα προέρχεται από η σύνθεση δύο λέξεων, της γαλλικής “Avant”, που σημαίνει “εμπρός” και “Τime” που σημαίνει χρόνος, εποχή.

Captur

Εκ της λέξεως “capture” που σημαίνει συλλαμβάνω, πιάνω. Στη Ρωσία, από την άλλη, το Captur πωλείται ως Kaptur, σχεδιασμένο για τα γούστα των Ρώσων. Όπως θα δεις και παρακάτω, η Renault έχει έφεση στο να διαφοροποιεί λιγάκι τα ονόματα των μοντέλων από την προερχόμενη λέξη, αφαιρώντας γράμματα ή κάνοντας σύντμηση λέξεων σε μια νέα.

Caravelle

Mπορεί να ξεκίνησε τη ζωή του ως Renault Floride ως φόρος τιμής της γέννησης της ιδέας της διαδόχου της Dauphine στη Φλόριντα των Η.Π.Α., το διθέσιο σπορ αυτοκίνητο συνέχισε την εμπορική του πορεία ως Caravelle. Το όνομα μας θυμίζει αυτό της καραβέλας, ενός τύπου ιστιοφόρου πλοίου, αρκετά διαδεδομένου στην εποχή των Μεγάλων Ανακαλύψεων στον 15ο αιώνα. Άλλωστε, ο Χριστόφορος Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική με τη καραβέλα του που ονομαζόταν Santa Maria. Τις ρίζες του ονόματος “Caravelle” μπορούμε να τις αναζητήσουμε στα λατινικά και στη λέξη “Caravo” , όπως λεγόταν το πλοίο.

Clio/Thalia

Πάμε λίγο να (ξανα)θυμηθούμε τις Μούσες της Renault. Μια από τις εννέα Μούσες, η Κλειώ ήταν η Μούσα της επικής ποίησης και της Ιστορίας και ήταν κόρη του Δία και της Μνημοσύνης. Το όνομα της προέρχεται από τη ρίζα κλέω/κλείω που σημαίνει αφηγούμαι ή κάνω γνωστό.

Το Clio με…ουρά πήρε το όνομά του από την Θάλεια, μια από τις εννιά Μούσες η οποία ήταν προστάτιδα και ανθρωπόμορφη θεότητα της ευπρεπούς και κόσμιας ευθυμίας. Το όνομά της προήλθε από το ρήμα θαλλέω – Θαλλώ, που σημαίνει βλαστάνω άφθονα, ανθίζω πλούσια, ευδοκιμώ.

Spoiler alert: Δεν έχουμε τελειώσει ακόμη με το όνομα Clio!

Dauphine

H διάδοχος κατάσταση του πολύ πετυχημένου εμπορικά 4CV έπρεπε να έχει ένα όνομα που να σε κεντρίζει! Ένα από τα ωραιότερα ονόματα στην ιστορία της αυτοκίνητης, η Dauphine σήμαινε τη”διάδοχο του θρόνου”, αν και ανεπίσημα, το πρώτο όνομα του τετράθυρου μοντέλου με το κινητήρα στο πίσω μέρος ήταν το 5CV.

Espace

Espace= xώρος! Πολύ προφανές το όνομα για το MPV της Renault, ε;

Estafette

To βανάκι της Renault παρουσιάστηκε το 1959 στο αγοραστικό κοινό και το όνομά του σημαίνει τον έφιππο αγγελιαφόρο που μεταφέρνει τα νέα στο πολεμικό πεδίο.

Fuego

Fuego στα ισπανικά σημαίνει φωτιά και αυτό ήταν το όνομα που διάλεξε η εταιρεία για το sport μοντέλο της που παρήγαγε από το 1980 έως και το 1995, αντικαθιστώντας τα Renault 15 και 17 της δεκαετίας του ’70, παρότι μοιραζόταν το πάτωμα και το drivetrain του 18. Κι εδώ, έχουμε παγκόσμιες πρωτιες. Το Fuego ήταν το πρώτο τετραθέσιο sport μοντέλο παραγωγής που σχεδιάστηκε και δοκιμάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32-0,35, ανάλογα το μοντέλο, το πρώτο αυτοκίνητο με remote keyless system με κεντρικό κλείδωμα (από το 1983 και μετά) και το πρώτο αυτοκίνητο του οποίου το τιμόνι είχε χειριστήρια για το ηχοσύστημα.

Kadjar

Όσο και να το ψάξεις, λέξη kadjar στα γαλλικά δε θα βρεις. Και αυτό γιατί, το όνομα του πρώτου crossover στο C-segment της εταιρείας προέρχεται, σύμφωνα με αυτήν, από μια μίξη τριών λέξεων. Ξεκινώντας από το πρώτο συνθετικό, το Κad είναι εμπνευσμένο από τη λέξη quad, την τετράδα, θα μπορούσε να πει κανείς και η αναφορά στην τετρακίνηση είναι εμφανής. Το Jar είναι αναφορά στις γαλλικές λέξεις agile και jaillir, η μεν πρώτη σημαίνει ευκίνητος και η δεύτερη σημαίνει έξοδος, ενώ το αρχικό K του ονόματος συνδέει το Kadjar με το Koleos και το Captur.

Κoleos

Σίγουρα ένα από τα παράξενα ονόματα που συναντάμε στη ιστορία της Renault. Ελληνικό όνομα, όπως μάλλον μπορείς να φανταστείς, ο κολεός ήταν η θήκη, το θηκάρι. Στα λατινικά, η λέξη πέρασε ως coleus.

Laguna

Mπορεί το όνομα Laguna να χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο διθέσιο πρωτότυπο του 1990, όμως το όνομα συνδέθηκε άρρηκτα με το sedan της γαλλικής εταιρείας. Εκ του lagunaire, που σημαίνει λιμνοθάλασσα (στα αγγλικά lagoon), το συγκεκριμένο όνομα είναι και το όνομα πολλών περιοχών ανά τον κόσμο, όπως η πόλη La Laguna στην Τενερίφη, η Laguna Beach στην Καλιφόρνια και η πόλη Laguna στη Βραζιλία.

Lutecia

Λουκοτεκία κατά τον Στράβωνα, Λευκοτεκία κατά τον Πτολεμαίο, Lutecia κατά τον Ιούλιο Καίσαρα. Τρία ονόματα για τη ρωμαϊκή πόλη που ήταν χτισμένη στην περιοχή της σημερινής πόλης του Παρισιού.

Είπα ότι θα ξαναγυρίσω στην Κλειώ. Μπορεί στη φωτογραφία να βλέπεις το Clio III, αλλά στο πίσω μέρος είναι ευδιάκριτο το όνομα Lutecia. Γιατί συμβαίνει αυτό άραγε;

Βλέπεις, η Renault δεν έχει δικαίωμα χρήσης του ονόματος Clio στην Ιαπωνία διότι το έχει η Honda. Nαι, καλά διάβασες! Το 1984, η ιαπωνική εταιρεία ίδρυσε ένα ακόμα δίκτυο αντιπροσωπειών (είχε προηγηθεί το 1978 η Honda Verno) που είχε το όνομα Clio. Έτσι, το supermini της Renault πωλείται στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου με το όνομα Lutecia, που από το 2000 διανέμεται από τους εμπόρους της Nissan.

Mégane

H Γαλλίδα Μέγκαν έχει τις ρίζες της στο ουαλικό όνομα Megan, που στην ουσία είναι μια παραλλαγή του ονόματος Margaret, από το Meggie ή Meg.

Modus

Φίλτατοι της θεωρητικής κατεύθυνσης, για να θυμηθούμε μερικά Λατινικά! Modus operandi, modus vivendi, δύο πολύ γνωστές φράσεις που συναντήσαμε στη Β’και Γ΄ Λυκείου που κάναμε Λατινικά. “Modus“, β΄κλίση, αρσενικού γένους (πληθυντικός modi) έχει ως σημασία τον τρόπο, τη μέθοδο, το όριο, εξ’ου και το αγγλικό mode.

Safrane

Τι σχέση έχει το γαλλικό μοντέλο με τον κρόκο, το γνωστό φυτό από το οποίο παράγεται ένα από τα πιο ακριβά μπαχαρικά στον κόσμο; Το σαφράν(ι) ή ζαφορά έδωσε το όνομά του στο πολυτελές μοντέλο της Renault, οπότε μάλλον η σύνδεση είναι κατά κάποιο τρόπο λογική.

Scenic

To όνομα Scenic σημαίνει τον θεαματικό, τον φυσικό, τον σκηνικό, άλλη μια λέξη που έχει τις ρίζες της στην ελληνική γλώσσα.

Talisman

H γαλλική εταιρεία επέστρεψε στα πολυτελή sedan και το όνομα που έδωσε στο νέο της μοντέλο ήταν Talisman, όπου στα αγγλικά σημαίνει το φυλακτό, το γούρι.

Twingo

To mini της Renault κλείνει φέτος ένα τέταρτο αιώνα ζωής και το όνομά του είναι ένας συνδυασμός των λέξεων Twist, Swing και Tango.

To απερχόμενο Safrane έδωσε τη θέση του στο ιδιαίτερης σχεδίασης Vel Satis, που όμως, δεν κέρδισε την καρδιά του αγοραστικού κοινού. Περίεργο (σικ) σχεδιαστικά, έδειχνε το δρόμο της νέας εταιρικής ταυτότητας που πέρασε στο Megane II και οι Γάλλοι, για να επανέλθουμε στο θέμα μας, πήραν τις λέξεις Velocity (ταχύτητα) και Satisfaction (ικανοποίηση), τις έκοψαν και…voila!

TOYOTA

Aygo: Το όνομα του μικρότερου αυτοκινήτου της Toyota προέρχεται από το «i-go» και συμβολίζει την ελευθερία και την κινητικότητα.


Yaris: Αποτελεί σύνθεση των λέξεων από την ελληνική μυθολογία και τη γερμανική γλώσσα. Στην ελληνική μυθολογία «Charis» (Χάρις), ήταν ένα σύμβολο της ομορφιάς και της κομψότητας. Αντικατέστησαν το «Ch» με το «Ya» που σημαίνει «ναι» στα γερμανικά, έτσι ώστε να συμβολίζει το Ευρωπαϊκό στυλ του αυτοκινήτου.

Auris: Η ονομασία του Auris είναι εμπνευσμένη από την λατινική λέξη «aurum» δηλαδή χρυσάφι. Επίσης προέρχεται και από την λέξη «αύρα», κοινώς «χρυσαφένια αύρα».

Corolla: Το «Corolla» είναι ο δακτύλιος των πετάλων γύρω από το κεντρικό τμήμα ενός λουλουδιού. Το όνομα είχε ως στόχο να προκαλέσει την εικόνα ενός κομψού οικογενειακού αυτοκινήτου.

Avensis: Το όνομά του προέρχεται από το γαλλικό ρήμα «advancer», που σημαίνει ότι προχώρησε πολλά βήματα εμπρός από το προκάτοχο μοντέλο Carina E.

C-HR: Τα αρχικά του προέρχονται από τις λέξεις Coupe High Rider (κοινώς ψηλό κουπέ).

RAV4: Η ονομασία του προέρχεται από τις λέξεις Recreational Active Vehicle με 4WD (ψυχαγωγικό όχημα ελευθέρου χρόνου με 4κίνηση).

Prius: Το Prius στα λατινικά σημαίνει «prior» ή «previous» (πριν ή προηγούμενο). Κάτι που σημαίνει ότι πριν από το λανσάρισμα του Prius το 1997 δεν υπήρξε κάποιο άλλο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.

Celica: Το όνομα «Celica» σημαίνει στα Ισπανικά «ουράνια» και σύμφωνα με την Toyota η Celica ήταν συνδεδεμένη με την γραμμική απόδοση ισχύος και το «παραδεισένιο» σύστημα μετάδοσης.

Supra: Είναι μια λατινική λέξη που σημαίνει «πάνω». Κοινώς πάνω από τον ανταγωνισμό του.

Camry: Η ονομασία του προέρχεται από την Ιαπωνική λέξη «kanmuri» που σημαίνει «στέμμα». Στη χώρα μας μπορεί να είναι άγνωστο, όμως στις Η.Π.Α. είναι best seller για 12 συνεχόμενα χρόνια.


VOLKSWAGEN

Με το Golf και το Polo τόσα χρόνια στην αγορά, τα ονόματα αυτά έχασαν σχεδόν τις αρχικές τους έννοιες και ταυτίστηκαν πλήρως με τα δύο μοντέλα. Όμως σε δεύτερη ανάγνωση, δεν σκέφτηκε ποτέ κανείς πόσο περίεργο είναι να έχει ονομάσει η VW δύο από τα μοντέλα της με δύο αθλήματα, που εδώ που τα λέμε δεν είναι ακριβώς του γούστου του κοινού που τα αγοράζει.

Βλέπεις η αλήθεια είναι πως η VW ποτέ δεν ονόμασε τα δύο μοντέλα της από τα αθλήματα του γκολφ και του πόλο αντίστοιχα. Όχι, όσο και αν δεν της φαίνεται, η VW έχει τακτική στα ονόματα των μοντέλων της. Για τα βασικά της μοντέλα, η βάση των ονομάτων δεν είναι τα σπορ, αλλά οι άνεμοι.

Έτσι το Golf είναι ονομασμένο από το Gulf Stream, τους ανέμους που φέρνουν ζέστη από τον κόλπο (gulf) του Μεξικού στην Ευρώπη.

Και το Polo παίρνει το όνομά του από τους βόρειους παγωμένους ανέμους που έρχονται από τον βόρειο πόλο! Και οι άνεμοι συνεχίζουν και σε άλλα μοντέλα. 

Το Jetta κρατάει από το Jetstream, τους βασικότερους ανέμους του πλανήτη μας, ενώ το Passat είναι η γερμανική ονομασία των ανέμων που έφεραν τα εμπορικά ιστιοφόρα στη νότια Αμερική τρεις αιώνες πριν.

 Το Bora είχε το όνομα ενός εκ των δύο βαλκανικών ανέμων, και φυσικά το Scirocco παίρνει το όνομά του από τον ομώνυμο άνεμο.

Από και πέρα τα ονόματα των μοντέλων της VW έχουν κάτι:

  •  από μυθολογία, με τα Phaeton, Atlas και Eos, 
  • κάτι από λύκους (Amarok - γλώσσα των Ινουίτ - και Lupo – λατινικά),
  •  κάτι από νομάδες με ονόματα που αρχίζουν από Τ για τα SUV της, κωδικός που περνάει και στα Τ-Roc και T-Cross,
  •  ενώ υπάρχουν και κάποια χωρίς άλλες συνδέσεις, όπως το Arteon (από το αρτ = τέχνη) και το CC (ακρώνυμο του comfort coupe), αλλά και το Up, που απλά σημαίνει «πάνω» στα αγγλικά.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια